در بازدیدی که در 25 فروردین 1402 توسط فرماندار محترم شهرستان جناب آقای حسین رضایی و بخشدار مرکزی رفسنجان از طرح های در حال اجرای شرکت آب و فاضلاب انجام گرفت مدیر عامل شرکت آب  فاضلاب رفسنجان جناب آقای مهندس حسین چرخ انداز از صدور ۶ مجوز حفر چاه تا رفع تنش آبی رفسنجان در تابستان امسال خبر داد

 

یکی از طرح های در دست اقدام شرکت آب و فاضلاب رفسنجان حفر ۶ حلقه چاه آب آشامیدنی است که مجوز آن ها اخیراً صادر و عملیات حفرآن ها هم آغاز شده است.

 

آقای چرخ انداز با اشاره به اینکه حفر این چاه ها در راستای رفع تنش آبی برای روستاهایی که با قطعی و کمبود آب روبرو هستند در حومه شرقی شهرستان صورت می گیرد ادامه داد: خطوط انتقال آب هم به متراژ ۶ هزار۵۰۰ متر در حال اجراست و این طرح تا پایان خردادماه امسال تکمیل و مورد بهره برداری خواهد رسید.

خط انتقال آب خلیج فارس از محدوده احمد آباد دئفه به سمت رفسنجان نیز مورد بازدید قرار گرفت

 طول این خط ۳۲ کیلومتر است که نیمی از آن اجرا شده و ۱۶ کیلومتر باقیمانده  نیز در حال پیگیری است  تا بزودی عملیات  اجرا ی آن شروع گردد و  بخش دیگر از آب آشامیدنی مورد نیاز رفسنجان هم تأمین شود و مشکلات کمبود آب شهرستان رو به کاهش برود.

 

مدیر عامل آب و فاضلاب رفسنجان : همچنین در حوزه رفع مشکلات آب شهرستان؛ مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی آب  احداث شده و در مرحله اجرای خط انتقال است و امیدواریم تیر ماه به بهره برداری برسد.

 

او خاطرنشان کرد: در برخی روستاهای شهرستان اهالی با کمبود، افت فشار و یا قطعی آب آشامیدنی مواجه هستند که به یاری خدا، اجرای طرح های در دست اقدام شرکت آب و فاضلاب شهرستان گامی موثر در رفع این مشکلات خواهد شد.