در آیینی با حضور مهندس علیرضا رزم حسینی وزیر صمت، کلنگ تصفیه خانه آب آشامیدنی شهر رفسنجان روز جمعه نوزدهم دیماه  به زمین‌زده شد.

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت آب و‌ فاضلاب رفسنجان، در این آیین دکتر زینی وند استاندار کرمان، دکتر  اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، حجه الاسلام دکتر  جلالی نماینده مردم رفسنجان و‌ انار در مجلس شورای اسلامی، مهندس احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه، مهندس فصیحی هرندی فرماندار شهرستان و حجت الاسلام عسکری امام جمعه شهر رفسنجان، مهندس طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان، مهندس سلطانی معاون بهره برداری و‌ توسعه آب، مهندس چرخ انداز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان و‌جمعی از مدیران استان و شهرستان نیز حضور داشتند.

تصفیه خانه آب شرب رفسنجان،طی ۱۸ ماه از تاریخ کلنگ زنی آماده بهره برداری خواهد بود.

دکتر اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در این مراسم گفت: با احداث این تصفیه خانه تمام عناصر فلزی آب برای مردم رفسنجان تصفیه شده و مردم از نعمت آب صد درصد مطلوب تری بهره مند خواهند شد.

 وی میزان سرمایه گذاری برای اجرای این پروژه را ۱۲۰ میلیارد تومان ذکر کرد و‌ افزود: طراحی این کارخانه به طور کامل انجام شده و تا ابتدای ماه آینده پیمانکار آن مشخص می شود.

 مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به اینکه عملیات اجرای تصفیه خانه در بهمن ماه آغاز می شود خاطرنشان کرد: عملیات احداث این تصفیه خانه ظرف مدت ۱۸ ماه به پایان می رسد و پس از آن در اختیار شرکت آبفا قرار خواهد گرفت.

 

 مهندس محمد طاهری مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان نیز در این آیین با اشاره به اینکه این نخستین تصفیه خانه آب شهر رفسنجان است اظهارداشت: این تصفیه خانه از نوع متعارف با ظرفیت ۹۳۰ لیتر در ثانیه، ۸۰ هزار مترمکعب در شبانه روز و ۳۰ میلیون مترمکعب در سال است .

 وی خاطرنشان کرد: تصفیه خانه مذکور توسط شرکت صنایع مس ایران احداث و به مردم شریف شهر رفسنجان اهدا خواهد شد.

  مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان با اشاره به اینکه این تصفیه خانه در زمینی به مساحت ۷۰ هزار مترمربع احداث می شود ادامه داد: در طول اجرای این پروژه برای ۱۰۰ نفر و در زمان بهره برداری برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می شود.

 وی یادآور شد: در مجاورت این تصفیه خانه ۴۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره ساخته خواهد شد.